Sorting
Source
Katalog zbiorów
(72)
Form of Work
Książki
(71)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Proza
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Książki Proza
(1)
Status
available
(68)
unavailable
(4)
unknown
(2)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna
(4)
Czytelnia Główna
(57)
Oddział dla Dzieci
(12)
Filia nr 2 Wypożyczalnia
(1)
Filia nr 2 Czytelnia
(1)
Author
Łobocki Mieczysław
(3)
Fuks Agata
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hoffmann Beata (1964- )
(2)
Maćkowicz Jolanta
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Szymański Mirosław
(2)
Winczura Barbara
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Anioł Joanna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cytowska Beata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Dudek Jolanta
(1)
Fedor-Freybergh Peter (1936- )
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gliszczyński Arkadiusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
González Carlos
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Jakimowicz Emilia
(1)
Jakubowski Wiktor
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kacak Monika
(1)
Kamińska-Wójcik Joanna Marta
(1)
Kanios Anna
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kozłowski Paweł
(1)
Laskowska Joanna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Leo-Hongell Veronica (1935- )
(1)
Lewicka Monika
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Miranowicz Adam
(1)
Molesztak Aldona
(1)
Moroz Henryk
(1)
Mydłowska Beata
(1)
Myśliwczyk Iwona (1978- )
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nikitorowicz Jerzy
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Ogonowski Bronisława
(1)
Piszewski Jacek
(1)
Pióro Barbara
(1)
Potulicka Eugenia (1944- )
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Rudek Iwona
(1)
Sacher Wiesława Aleksandra
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Sawicki Krzysztof (pedagog)
(1)
Stępień Marian
(1)
Szaga Hanna
(1)
Szybist Joanna
(1)
Szymanowska Joanna
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Słowińska Sylwia
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Wirkus Łukasz
(1)
Wrona-Polańska Helena
(1)
Zawada Anna
(1)
Zawiślak Beata
(1)
Zdanowicz-Kucharczyk Kamila
(1)
Zieliński Józef
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Śliwa Sławomir (pedagog)
(1)
Święcicka Joanna
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(22)
Country
Poland
(72)
Language
Polish
(67)
Audience Group
Dzieci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(9)
Subject
Przemoc w rodzinie
(4)
Rodzina
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Bajkoterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Integracja społeczna
(2)
Młodzież
(2)
Narkomania
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Więźniowie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Adopcja
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Animacja kultury
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje
(1)
Autyzm wczesnodziecięcy
(1)
Badania jakościowe
(1)
Biografistyka
(1)
C++
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy
(1)
Czytanie
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dorosłość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci chore
(1)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Epidemie
(1)
Godność ludzka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Język polski
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura uczestnictwa
(1)
Lęk
(1)
Magia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody nauczania
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nacjonalizm
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedofilia
(1)
Perfumy i wody toaletowe
(1)
Pielęgnacja chorych
(1)
Pisanie
(1)
Podmiotowość
(1)
Poezjoterapia
(1)
Pomoc społeczna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Pornografia
(1)
Postawy
(1)
Praca seksualna
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Praktyki absolwenckie
(1)
Prawo karne
(1)
Przestępstwo przeciw rodzinie i opiece
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Subject: time
2001-
(9)
2001-0
(3)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
Subject: place
Polska
(8)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Literatura dla dzieci od 6-8 lat
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opowiadanie dziecięce szwedzkie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacje
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
72 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 316/120 (1 egz.)
Book
In basket
(PNiP)
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi. Z recenzji Prof. dr hab. Amadeusz Krause
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 37/240 (1 egz.)
Book
In basket
Opowieść o Ptaku Szczęścia to przetłumaczona z języka słowackiego klasyczna baśń, podejmująca najlepsze tradycje tego gatunku – a to zobowiązuje! Z radością odnotowujemy, że ilustracje, jakimi ubarwiono książeczkę, doskonale spełniają oczekiwania, jakie muszą towarzyszyć bajce, którą przetłumaczono na znakomitą większość języków europejskich, która doczekała się adaptacji telewizyjnej, a także scenicznej, stając się inspiracją dla baletu i opery. (http://lubimyczytac.pl/ksiazka/239809/opowiesc-o-ptaku-szczescia)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Oddział dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. I/N (1 egz.)
Book
In basket
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Wyrażony w tytule niniejszego tomu rezerwat przestrzeni publicznej z pozoru stanowi dość kontrowersyjną kategorię opisu i wyjaśniania sytuacji społecznej osób niepełnosprawnych. Samo pojęcie rezerwatu nawiązuje do tradycji kolonialnej lokującej osoby niepełnosprawne w ograniczonej przestrzeni zarezerwowanej dla Innych lub/i Obcych. Wszak rezerwat w potocznym ujęciu kojarzy się z czymś, co zamknięte i zarezerwowane dla wybranych. Jednak nie o taki rezerwat tu chodzi...
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 316/173 (1 egz.)
Book
In basket
W niniejszej publikacji Autor ukazuje położenie osób pokrzywdzonych przez przemoc w rodzinie również po to, aby walczyć ze stereotypami, aby poruszyć tych najbardziej obojętnych, aby zmobilizować do wytężonej pracy, rozumianej też jako doskonalenie zawodowe, te wszystkie osoby, które w zakresie szerokiej współpracy instytucjonalnej zobligowane są do podejmowania określonych prawem działań profilaktycznych, zapobiegawczych, szkoleniowych, interwencyjnych. Przemoc domowa to zjawisko istniejące w naszym społeczeństwie, na które nie zawsze jesteśmy w stanie w odpowiednim momencie zareagować. Możemy jednak skutecznie z nim walczyć albo… przyzwolić na niemy akt samounicestwienia się licznych rodzin. Poza teoretycznym ujęciem omawianej tematyki Autor przedstawia również wyniki badań przeprowadzonych wśród młodych policjantów oraz personelu medycznego jednej z placówek psychiatrycznych, czyli przedstawicieli tych podmiotów, które ustawowo umiejscowione zostały w państwowym systemie zapobiegania tym zjawiskom. Celem badań było potwierdzenie postawionych hipotez lub zaprzeczenie im (znalazły się wśród nich m.in. te dotyczące poziomu wiedzy ogólnej i zawodowej w zakresie zjawiska przemocy w rodzinie). W monografii zaprezentował też wyniki badań grupy 46 skazanych sprawców zabójstw z motywów ekonomicznych. Tym samym Autor podjął się próby udzielenia odpowiedzi na szereg pytań, w szczególności oscylujących w obrębie hipotezy, że doznania przemocy fizycznej i psychicznej w okresie wczesnorozwojowym w środowisku rodzinnym mogły mieć lub miały wpływ na przebieg dalszego życia przestępczego tych osób.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 316/254 (1 egz.)
Book
In basket
Twoje dziecko nie chce jeść. Trwa to tygodniami, może nawet miesiącami i latami. Może pije tylko mleko, zjada suche bułki, a od święta dwa kęsy jabłka. Przygotowujesz mu skomplikowane i zdrowe potrawy, zabawiasz przy posiłkach, całe wasze życie kręci się wokół pytań "co zjadło?", "ile zjadło?", "kiedy wreszcie będzie jeść normalnie?".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Oddział dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Autorka jako pierwsza z polskich badaczek dziejów nowożytnych, bazując na źródłach anglojęzycznych, odważyła się zmierzyć z trudną i dotąd w nikłym stopniu rozpoznaną w polskiej historiografii problematyką. Mogę z satysfakcją stwierdzić, że uczyniła to znakomicie. Opiniowana praca stanowi, zgodnie z zasadami badań historycznych, zarówno opis, jak i wyjaśnienie, a przede wszystkim samodzielną, oryginalną interpretację problemu tożsamości i cielesności kobiet w wiktoriańskiej Anglii, ale - jak z badań wynika - nie tylko. Jako podstawę źródłową prezentowanych ustaleń Autorka wykorzystała anglojęzyczne teksty pisane: literaturę piękną, filozoficzną, moralizatorską, poradniki lekarskie, higieniczne, dobrego wychowania, publicystykę, a także ikonografię. Są to źródła nie tylko o bogatej zawartości merytorycznej, ale też różnorodne. Autorka swobodnie się nimi posługuje, wychodząc poza opisy na rzecz wyjaśnień i interpretacji. To także świadczy o umiejętnościach stricte naukowych badaczki. Opiniowana praca jest wręcz znakomicie osadzona w anglojęzycznej literaturze przedmiotu, co w polskiej historiografii, zajętej przede wszystkim rodzimymi dziejami, nie jest zjawiskiem częstym. Między innymi dlatego książka Agnieszki Gromkowskiej-Melosik będzie w naszej historiografii dziełem wyjątkowym i inspirującym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 37/145 (1 egz.)
Book
In basket
Jest to całościowe ujęcie założeń pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy. Omówione tu zostały teoretyczne podstawy diagnozy logopedycznej, wybrane zagadnienia z anatomii, fizjologii i patologii narządu słuchu, rodzaje zaburzeń mowy spowodowane wadą słuchu oraz zasady i metody terapii logopedycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 61/268 (1 egz.)
Book
In basket
Opracowanie monografii Wprowadzenie do logopedii stanowi systemową analizę wybranych zagadnień logopedycznych. Praca ta jest źródłem wiedzy o aktualnej problematyce logopedii dla studentów, pedagogów, a także dla osób interesujących się tym zagadnieniem. Adresatami książki są studenci studiów pedagogicznych, szczególnie pedagogiki specjalnej, przedszkolnej, wczesnoszkolnej, opiekuńczo-wychowawczej, asystenci osób niepełnosprawnych, studenci logopedii, a także pedagodzy u nauczyciele oraz terapeuci, którzy często w swojej praktyce spotykają się z osobami z zaburzeniami mowy. Całość opracowania podzielono na dwie części: ogólną i specjalistyczną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 37/172 (1 egz.)
Book
In basket
[Książkę zakupiono w ramach projektu BN Priorytet 3]
Poświęcone używkom publikacje przyzwyczaiły nad do jednostronnego ujęcia tematu, jasno wyznaczającego kierunek czytelniczej interpretacji; inaczej postąpiła Beata Hoffmann, pisząc narkotyki w kulturze młodzieżowej. Nie znaczy to, że Autorka w jakikolwiek sposób popiera czy uzasadnia zjawisko narkomanii - cechą osobowości twórczej Autorki jest pasja analizowania zjawisk społecznych, jakim bez wątpienia pozostaje stosowanie środków psychotropowych, niezależnie od ich moralnego wydźwięku. Narkotyki w ujęciu Beaty Hoffmann postrzegane są przez pryzmat konkretnych subkultur czy środowisk, dla których środki odurzające stanowiły swoiste sine qua non. I tak Autorka zabiera nas w egzotyczną podróż, gdzie punktem wyjścia jest paryska bohema spod znaku Baudelaire’a i la belle epoque, a przystankami Londyn czasów Sex Pistols czy rockowisko z polskim „kompotem” w tle. Hoffmann nie ocenia, jedynie bada i przedstawia, słucha z zaciekawieniem (książkę wypełniają po części fragmenty autentycznych wywiadów; część respondentów zmarła na długo przed ukazaniem się książki) i przedstawia Czytelnikowi swe obserwacje. Opowieść, być może całkiem bezwiednie, okazała się być fascynującą, jak każda historia z szaleństwem w tle…
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 316/192, 316/252 (2 egz.)
Book
In basket
Zapach jest elementem doświadczenia prawie wszystkich ludzi. Proces uspołecznienia, któremu człowiek podlega jest również procesem socjalizacji zapachowej. Coraz więcej badań naukowych przemawia za faktem, że zapachy wpływają na ludzkie myślenie i zachowanie. Wiele jest też przykładów ukazujących jak ważnym nośnikiem społecznych informacji jest zapach. Można śmiało powiedzieć, że woń wpisana jest we współczesne zjawiska społeczne, jak i, co oczywiste, w życie poszczególnych jednostek. Mimo, że współczesna socjologia jest w coraz większym stopniu dyscypliną wielowymiarową, niewiele jest w niej badań nad zmysłowymi aspektami życia społecznego. Lukę tę stara się wypełnić ta książka. Składają się na nią dwie podstawowe części: pierwsza poświęcona jest zapachowi i jego społecznym aspektom, druga - perfumom.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 66/68 (1 egz.)
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 66/69 (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. 171.
Praca przedstawia niezwykle ważne poznawczo i pod względem ba - dawczym zagadnienia, łącząc obszar edukacji dorosłych, a w szczególności uczenia się dorosłych i to w niesformalizowanej postaci, z wybranymi aspektami kultury, w tym kultury popularnej. Zawiera dojrzałe analizy te - oretycznych założeń, wyjaśniających przedmiot badań, oraz przemyślane interpretacje badanych empirycznie zjawisk. Teksty opracowania bardzo żywo "reagują" na współczesną rzeczywistość i odnoszą się do ważnych obszarów codziennego doświadczania życia przez Polaków. Propozycje kultury i popkultury zostały przez Autorów "obejrzane" z perspektywy ich rzeczywistych edukacyjnych funkcji, a nie tylko funkcji założonych. Nie brakuje wątków krytycznych oraz kategorii badawczo otwartych, inspirujących do dalszych poszukiwań naukowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 37/192 (1 egz.)
Filia nr 2 Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowany Czytelnikowi Leksykon resocjalizacji stanowi zbiór kilkudziesięciu alfabetycznie ułożonych haseł, które dotyczą: etiologii, symptomatologii, typologii, diagnostyki niedostosowania społecznego, a przede wszystkim profilaktyki społecznej i resocjalizacji oraz zjawisk związanych z patologiami społecznymi, zachowaniami ryzykownymi i przestępczością. W oddzielnych hasłach omówiono problematykę zachowań dewiacyjnych w rodzinie i szkole, wskazując na ich skutki i możliwości przeciwdziałania im. Książka zawiera także przegląd teorii oraz zagadnień definicyjnych związanych z resocjalizacją. Znajdujące się w leksykonie hasła obejmują także aspekty prawne i organizacyjne, dotyczące historii, współczesnej polityki reintegracji społecznej w Polsce oraz funkcjonowania placówek i instytucji resocjalizacyjnych. Znaczną uwagę poświęcono zagadnieniom kary pozbawienia wolności, a zwłaszcza resocjalizacji penitencjarnej, w zakresie której wyszczególniono hasła dotyczące resocjalizacji określonych kategorii skazanych, takich jak osoby: starsze, niepełnosprawne, niebezpieczne, uzależnione czy skazane za zabójstwa lub przestępstwa seksualne. Istotną częścią opracowania jest również omówienie wszystkich stosowanych w resocjalizacji terapii, w tym terapii niekonwencjonalnych, takich jak joga, ekologia, żagloterapia czy sztuka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 37/177 (1 egz.)
Book
In basket
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder-Taboł. - Wydanie 6. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018. - 131 stron : ilustracje ; 24 cm.
„[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi. [...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych. Godne podkreślenia jest to, że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń, obserwacji i refleksji. [...] Wiedza na temat podjęty przez Autorkę w recenzowanej książce jest potrzebna przede wszystkim nauczycielom, którzy muszą umieć organizować warunki do wspierania rozwoju dziecka. Niniejsza publikacja stanowi dobry przykład dostarczający nauczycielom sposobów stymulowania, inspirowania, pobudzania aktywności dzieci oraz stwarzania możliwości samodzielnego uczenia się. Zamieszczone w książce przykłady zabaw z dziećmi oraz wskazówki metodyczne i organizacyjne ich zastosowania przyczynią się zapewne do kreatywności samych nauczycieli".Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej Książka dostępna w wersji elektronicznej w witrynie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 37/238 (1 egz.)
Book
In basket
Niniejsza publikacja jest próbą określenia standardu działań ośrodka pomocy społecznej w dziedzinie wspierania rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych, ze szczególnym uwzględnieniem działań profilaktycznych, zapobiegających odebraniu dziecka biologicznym rodzicom. Zawiera charakterystykę systemu wspierania rodziny oraz opis roli ośrodka pomocy społecznej w systemie wspierania rodziny, przedstawia zakres zadań ośrodka w kontekście pracy z rodziną i optymalny standard wykonywania zadań na rzecz wspierania rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 36/45 (1 egz.)
Book
In basket
Wartości wyznaczają horyzont rozwoju człowieka. Młody człowiek otwiera się na wartości, zwykle w specyficzny tylko dla siebie sposób. Bywa, że deterministycznie nastawia się na ideał, pragnie być najlepszy, podziwiany, ważny. Sposób bycia i wyrażania siebie jest zatem odpowiedzią na tę potrzebę i daje również obraz tego, co jest dla niego prymarne, a więc wartościowe. Z tego też powodu, mając na uwadze istotne funkcje wartości, w wymiarze zarówno subiektywnym, jak i obiektywnym, podjęto próbę ustalenia, na czym koncentruje się młodzież licealna. (ů) w perspektywie problematyki podjętej w tej książce ważne było również poznanie, w jakim zakresie młodzież doświadcza lub doświadczała samotności i jak sobie z nią radzi. Nie bez powodu dociekano również zainteresowań i pasji młodzieży, które wypełniają jej wolny czas, a ponadto stanowią podstawę i przestrzeń rozwoju, autoafirmacji i samourzeczywistnienia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 316/182 (1 egz.)
Book
In basket
Opisanie arteterapii i jej praktycznego zastosowania w pracy pedagoga - terapeuty stało się podstawowym celem, dla którego autorka podjęła się zebrania i opracowania materiałów do tej książki. Publikacja ma charakter rozważań teoretycznych, ale zawiera również cenne wskazówki, mogące znaleźć zastosowanie w praktyce pedagogicznej. W związku z tym, oprócz założeń teoretycznych opisanych w odniesieniu do każego rodzaju terapii, przedstawiono również część warsztatową. W ramach podsumowania każdego rozdziału umieszczono kilka pytań utrwalających przeczytany materiał. [merlin.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 61/315 (1 egz.)
Book
In basket
Metody i techniki badań pedagogicznych / Mieczysław Łobocki. - Wyd. 11. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2011. - 331, [1] s. : il. ; 24 cm.
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Główna
All copies are currently on loan: sygn. 37/195 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia nr 2 Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37-F2/5 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again