111638
Book
In basket
Jakkolwiek polskie społeczeństwo można już - statystycznie biorąc - uznać za społeczeństwo masowej, a wiec względnie wysokiej konsumpcji, to jednak rozkłady poziomu konsumpcji w jego poszczególnych segmentach są znacząco zróżnicowane. Obok grup jeszcze niezbyt licznych, cechujących się bardzo wysoką konsumpcją odpowiadającą standardom państw najwyżej rozwiniętych, istnieją również w naszym kraju duże grupy charakteryzujące się tzw. niedokonsumpcją, czyli niespełniające warunków konsumpcji masowej, a nawet grupy osób żyjących w ubóstwie. Dlatego bardzo ważnym zadaniem nauk społecznych i polityki gospodarczej jest rozpoznanie tego odsetka gospodarstw, identyfikacja skali i przyczyn ich niedostatecznej konsumpcji oraz jej dynamiki rozwojowej. Analiza zawartości pracy pozwala na wystawienie jej wysokiej ceny. Autorki podjęły bardzo ważny temat o randze nie tylko ekonomicznej, ale szerszej - społecznej i kulturowej. Z zadania badawczego wywiązały się należycie. Poziom merytoryczny pracy jest wysoki. Nie można się zresztą temu dziwić, bowiem wszystkie cztery autorki są uznanymi specjalistkami w zakresie badań konsumpcji, rynku i warunków życia. Każda z nich ma bogate doświadczenie oraz znaczący indywidualny dorobek badawczy i publikacyjny w tych dziedzinach.
Availability:
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 33/344 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 239-250.
Funding information note
Współfinansowanie: Narodowe Centrum Nauki.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again