111404
Książka
W koszyku
Jakkolwiek polskie społeczeństwo można już - statystycznie biorąc - uznać za społeczeństwo masowej, a wiec względnie wysokiej konsumpcji, to jednak rozkłady poziomu konsumpcji w jego poszczególnych segmentach są znacząco zróżnicowane. Obok grup jeszcze niezbyt licznych, cechujących się bardzo wysoką konsumpcją odpowiadającą standardom państw najwyżej rozwiniętych, istnieją również w naszym kraju duże grupy charakteryzujące się tzw. niedokonsumpcją, czyli niespełniające warunków konsumpcji masowej, a nawet grupy osób żyjących w ubóstwie. Dlatego bardzo ważnym zadaniem nauk społecznych i polityki gospodarczej jest rozpoznanie tego odsetka gospodarstw, identyfikacja skali i przyczyn ich niedostatecznej konsumpcji oraz jej dynamiki rozwojowej. Analiza zawartości pracy pozwala na wystawienie jej wysokiej ceny. Autorki podjęły bardzo ważny temat o randze nie tylko ekonomicznej, ale szerszej - społecznej i kulturowej. Z zadania badawczego wywiązały się należycie. Poziom merytoryczny pracy jest wysoki. Nie można się zresztą temu dziwić, bowiem wszystkie cztery autorki są uznanymi specjalistkami w zakresie badań konsumpcji, rynku i warunków życia. Każda z nich ma bogate doświadczenie oraz znaczący indywidualny dorobek badawczy i publikacyjny w tych dziedzinach.
Status dostępności:
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33/344 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 239-250.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Narodowe Centrum Nauki.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej