111443
Book
In basket
Punktem wyjścia autora jest konstatacja, że najsłabszym punktem badań przy użyciu metody sondażowej jest interpretacja, trafne określenie znaczenia udzielonych przez badanych odpowiedzi - stąd tytuł książki. Kwestia ta dotyczy w szczególnym stopniu komunikacji publicznej - nacisk kładzie się tam na procenty odpowiedzi, a ich znaczenie często pozostaje niewypowiedziane, niejasne i trudne do uchwycenia. Zarazem - i to jest motyw wiodący tej książki - metody sondażowe same mogą być użyte do poprawy naszych zdolności rozumienia zarówno pytań, jak i odpowiedzi sondażowych. Książka zawiera prezentacje wielu technik służących interpretacji pytań i odpowiedzi ankietowych, a prezentacje te są niezwykle sugestywne, gdyż metoda przedstawiona jest wraz z badaniem. Autor pokazuje, jak można być badaczem innowacyjnym, łączącym badanie zagadnień społecznych z usprawnianiem metod badań. Pokazuje też, że do tego, by prowadzić innowacyjne badania, nie zawsze konieczna jest wyrafinowana technika - najważniejsza jest pomysłowość i wyobraźnia. Z książki można się nauczyć, jak interpretować dane, a wiele z wykorzystanych w niej przykładów ma wartość paradygmatyczną. Książka napisana jest prostym językiem, dalekim od technicznego języka podręczników metodologii i sprawozdań z badań sondażowych; napisana jest z myślą o wszystkich, którzy badania sondażowe prowadzą, uczą, jak je prowadzić, i z ich wyników korzystają. W Polsce, jak dotąd, nie ma książki, która łączyłaby w sobie wszystkie te przymioty.
Availability:
Czytelnia Główna
There are copies available to loan: sygn. 316/164 (1 egz.)
Notes:
Tyt. oryg.: Method and meaning in polls and surveys, 2008.
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 265-280. Indeks.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again